loading...
در انتظار حضرت
رضا بازدید : 550 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (4)

1 . اندیشیدن به آینده

یکی از ویژگیهای انسان منتظر این است که به واقعه ای که در آینده اتفاق خواهد افتاد، ایمان دارد . این موضوع را اگر شما با این رویکرد ملاحظه کنید که اگر در وجود انسان این قابلیت بود که بتواند وقایع آینده را پیش بینی کند، چه می شد . خداوند دو هدیه بزرگ به ما کرامت فرموده است: نخست این که قیامت را وعده داده است و دیگر اینکه ظهور موعود را مطرح کرده است . آینده ای را به نام عصر ظهور پیش بینی کنیم که در آن، شیعیان منتظر دوازدهمین حجت الهی، حضرت مهدی اند . بنابراین یکی از ویژگیهای تربیتی انسان منتظر این است که به آینده ای با وقایع و ویژگیهای خاص می اندیشد . 

رضا بازدید : 623 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (7)

امام حسن عسکری(ع) در هشتم ماه ربیع الاوّل سال 260 هجری در 29 سالگی به شهادت رسید و بدین سان، امامت فرزند موعودشان آغاز گشت و از همین زمان بود که شیعیان برای نخستین بار طعم غیبت را چشیدند. آغاز غیبت صغرا مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی(ع) بود تا مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناک غیبت آشنا شده، بتوانند تا آن زمان که به اشتباه خود پی می برند و به وظایف خود در برابر امامان آگاه می شوند، همچنان دیندار بمانند.

رضا بازدید : 559 شنبه 28 بهمن 1391 نظرات (2)

توضیحاتی در مورد نرم افزار مهــــدویت :

 

 

این نرم افزار در خصوص آشنایی با حضرت بقیه الله (عج) ، سرانجام یهود بعد از ظهور ، زیارت معروف آل یاسین به همراه ترجمه فارسی ، پاسخگویی به شبهات ( چرا غیبت صغری امتداد نیافت ؟ ، آیا امام زمان (عج) با خشونت حکومت خواهد کرد ؟ ، چرا نام امامان در قرآن نیامده است ؟ ، اثبات لزوم امامت چیست ؟ ) ، چگونه برای فرج دعا کنیم ، نشانه های ظهور چیست ؟ امام زمان از نظر اهل سنت ، آشنایی با محل حکومت امام زمان (عج) مسجد سهله ، آشنایی با مسجد جمکران ، روایات شنیدنی از حضرت، اطلاعاتی جامع در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

 

قابل توجه است 14 حدیث از پیامبر اکرم (ص) در مورد آخرالزمان و ظهور منجی از دیگر قابلیت های نرم افزار می باشد .

نمایی از صفحات داخلی نرم افزار

 

 

 

برای دیدن عکسها در اندازه های بزرگتر روی آنها کلیک نمایید

 

نوع فشرده ساز : winrar

نوع ایمیج برنامه : Clone CD

حجم فایل : 5.85 مگابایت

 

{ لینک دانلود } + { لینک کمکی } در ادامه مطلب

رضا بازدید : 515 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (5)

الف) خصوصيات جسمى

1. سن و چهره

عمران پسر حصين مى‏گويد: به رسول خدا(ص) گفتم: اين مرد (مهدى) را برايم توصيف كن و شمّه‏اى از حالات او را بيان فرما. پيامبر(ص) فرمود: «او از فرزندان من است؛ اندامش چونان مردان بنى اسرائيل سخت و ستبر است؛ به هنگام سختى و گرفتارى امّت من قيام مى‏كند؛ رنگ چهره‏اش به عرب‏ها شباهت دارد؛ قيافه‏اش چون مرد چهل ساله مى‏نمايد؛ صورتش چون پاره ماه مى‏درخشد؛ زمين را پر از عدل و داد مى‏كند؛ آن‏گاه كه آكنده از ظلم و ستم شود. بيست سال زمام امور را در دست دارد و همه شهرهاى كفر، چون قسطنطنيه، روم و... را مى‏گشايد..».(1)

رضا بازدید : 563 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (2)

اندیشه پیروزی نهایی نیروی حق و عدالت بر باطل و ستم و برپایی تمام ارزش‌های انسانی به دست مبارک «مهدی» اندیشه­ای است که همه گروه‌های مسلمان‏، آن را باور دارند؛ زیرا ریشه در قرآن کریم دارد؛ اما چرا نام «مهدی» در قرآن نیامده است؟ آیا اگر نام او می­آمد، باور مردم به او عمیق‌تر نمی­شد؟ برای پاسخ به این سؤال، روش­های قرآن مجید را در معرفی انسان‌های خوب و وارسته بیان می‌کنیم. قرآن برای شناساندن این افراد، از سه راه استفاده کرده است:

رضا بازدید : 536 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (3)

تولد و کودکي
بيش از هزار و چهار صد سال پيش در روز 17 ربيع الاول ( برابر 25آوريل 570 ميلادی ) کودکی در شهر مکه چشم به جهان گشود. پدرش عبد الله در بازگشت از شام در شهر يثرب ( مدينه ) چشم از جهان فروبست و به ديدار کودکش ( محمد ) نايل نشد. زن عبد الله ، مادر " محمد " آمنه دختر وهب بن عبد مناف بود. برابر رسم خانواده های بزرگ مکه " آمنه " پسر عزيزش ، محمد را به دايه ای به نام حليمه سپرد تا در بيابان گسترده و پاک و دور از آلودگيهای شهر پرورش يابد .

رضا بازدید : 431 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (1)

امام صادق ( ع )
حضرت امام جعفر صادق عليه السلام رئيس مذهب جعفری ( شيعه ) در روز 17 ربيع الاول سال 83هجری چشم به جهان گشود . پدرش امام محمد باقر ( ع ) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن ابی  بکر مي باشد. کنيه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق " است . حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گراميش حضرت سجاد بود و مسلما تربيت اوليه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام ( ع ) از خرمن دانش جدش خوشه چينی کرده است .

رضا بازدید : 456 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (2)

با اينکه کتابهاي فعلي آسماني از تحريف در امام نمانده اند ، در آنها به پاره اي از حقايق بر مي خوريم که اگر چه به تنهايي براي اثبات اين واقعيت مفيد واقع نمي شوند ، اما مي توانند براي احتجاج با کساني که به همان آيين مومن هستند موثر باشند آنچه در سطور بعد مي آيد قسمتهايي از کتابهاي آسماني درباره امام مهدي (ع) است :

رضا بازدید : 514 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

يکي از مطالب اسرار آميز حضرت ولي عصر (عج) تقارن روز ظهور آن حضرت با روز عاشوراي حضرت سيدالشهدا (ع) و روز شهادت جانگداز آن امام مظلوم و پيشواي آزادي است. اصل تقارن اين دو جريان و مصادف بودن روز ظهور با روز شهادت امام حسين (ع) مطلبي است که در عده اي از روايات اهل بيت عليهم السلام وارد شده است. ابوبصير مي گويد حضرت ابوجعفر امام باقر (ع) فرمود:

«يخرُجُ القائِمُ (ع) يومَ السَّبت يئمَ عاشُورا اَليوم الذِي قُتِلَ فِيهِ الحُسَين (ع)»(1)

قائم آل محمد عليهم السلام در روز شنبه روز عاشورا همان روزي که حسين (ع) در آن کشته شد، خروج خواه کرد.

و نيز از حضرت صادق (ع) نقل کرده که فرمودند:

تعداد صفحات : 16

درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما دوستان گرامی ، خوش آمدید. لطفا با نظرات و پیشنهادات خود در بالا بردن کیفیت مطالب و بهبود بخشیدن به محیط سایت ما را یاری کنید. تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 275
  • کل نظرات : 104
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 123
  • آی پی دیروز : 140
  • بازدید امروز : 202
  • باردید دیروز : 371
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,403
  • بازدید ماه : 1,403
  • بازدید سال : 49,268
  • بازدید کلی : 492,620